Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

0σχόλια
Η διαφορά μεταξύ δημοκρατίας και δικτατορίας είναι ότι στη δημοκρατία ψηφίζεις πρώτα και παίρνεις διαταγές μετά, στη δικτατορία, δεν χρειάζεται να χάσεις τον καιρό σου ψηφίζοντας.Τσάρλς Μπουκόφσκι
0σχόλια
If you're losing your soul and you know it, then you've still got a soul left to lose.
0σχόλια

0σχόλια
  Τσάρλς Μπουκόφσκι
Ταχυδρομείο
ΟΤσάρλς Μπουκόφσκι είναι ένα σπουδαίος λογοτέχνης. Βλέπουμε στο Ταχυδρομείο την ακατάπαυστη προσπάθεια ενός εργαζόμενου. Βλέπουμε την αδικία και τον ρατσισμό που υφίσταται από τους δήθεν ανώτερούς του, βλέπουμε τη μοναξιά που το διακατέχει και την ελευθερία του πνεύματος που τον διακατέχει. Ο κόσμος του Μπουκόφσκι είναι ένας κόσμος σκληρός, άσχημος, αηδιαστικός. Όμως ο χαρακτήρας καταφέρνει να μην είναι αισχρός, καταφέρνει να διατηρήσει τη ψυχή και την ανθρωπιά του, όχι γιατι θέλει να είναι ήρωας αλλά γιατί αντιλαμβάνεται την αηδία της κοινωνίας μας, την αηδία που σαπίζει μέσα μας και αντιδρά, λίγο και όχι προσποιητά, όσο μπορεί. Το ταχυδρομείο μας μαθαίνει πως είναι να παλεύεις με τη μοναξιά και τη προδοσία, πως είναι να δουλεύεις και η δουλεία σου να σε λιώνει, να σε διαλύει. Πως έιναι να μην ζεις. Ο χαρακτήρας αλλάζει αρκετές συντρόφουσ και τις αγαπά όλες με τον τρόπο του, χωρίς να πιέζει καμοία να μείνει. Όλες τον εγκαταλείπουν  και αυτός το δέχεται με αξιοπρέπεια. Γιατί μπορεί να πίνει, να είναι άσχημος, να είναι μόνο ένας ταχυδρόμος αλλά είναι αξιοπρεπής. Ένα βιβλίο με μυνήματα και ένας μεγάλος συγγραφέας.

Τρίτη 23 Δεκεμβρίου 2014

0σχόλια
Τα λέει όλα

0σχόλια
Ας χαθούμε σε ένα βιβλίο που αξίζει. Δεν είναι όλα τα βιβλία ωραία αλλά όλα όσα είναι μας φέρνουν πιο κοντά στον εαυτό μας

Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2014

0σχόλια
Η μικρή Μπιζού
Πάτρικ Μοντιάνο
Ο Πάτρικ Μοντιάνο βραβεύτηκε με βραβείο Νόμπελ λογοτεχνίας για το 2014. Η μικρή Μπιζού είναι ένα μικρό σε έκταση βιβλίο, διαβάζεται σε μία μέρα, σε ένα βράδυ. Είναι ένα βιβλιό που σκεπάζεται από τη βαριά μελανχολία της μοναξιάς και του απροσδιόριστου φόβου. Η μικρή, δεν είναι πλέον μικρή, αλλά μία μεγάλη που προσπαθεί να επιβιώσει στον κόσμο των σκιών. Είναι ένα βιβλίο πολύ ατμοσφαιρικό, μεταδίδει δυνατά συναισθήματα. Διαβάζοντας το περπατάμε όλοι χωρίς σκοπό, γεμισμένοι με φόβο για τον φόβο, φόβο για το άδειο μας δωμάτιο χωρίς θέρμανση. Όλοι μας ζαλιζόμαστε γιατί το Παρίσι είναι έρημο και σκοτεινό σήμερα και η στάση του μετρό πολύ μακρυά. Όλοι μας περιμένουμε να έρθει να μας πάρει κάποιος από το σχολείο, αλλά κανένας ποτέ δεν εμφανίζεται. Δεν είμαι σίγουρη μα φαντάζομαι πως όλοι νιώθουν κάποτε φοβισμένοι από τη μοναξιά τους. Όλοι έχουν στιγμές που τίποτα δεν μοίαζει σταθερό και όμορφο, όλοι νιώθουν χαμένοι, φαντάζομαι. Το βιβλίο δεν μεταδίδει ένα άγνωστο συναίσθημα, δεν μεταδίδει κάτι που μόνο η μικρή αισθάνθηκε αλλά κατί που σχεδόν όλοι βιώνουν. Όμως είναι ο τρόπος που το μεταδίδει που το κάνει μοναδικό. Είναι ένα βιβλίο ζωντανό και νιώθουμε ζωντανοί όταν το διαβάζουμε. Στο τέλος η λύση δεν έρχεται, η μικρή βυθίζεται στη μελανχολία της και στο βίαιο παρελθόν της. Και είναι ένα δύσκολο τέλος αυτό γιατί θα θέλαμε, θα έπρεπε, η μικρή να βρει διέξοδο και να νικήσει όλες τις σκιές που την κυνηγούσαν. Το Παρίσι, πιο μελανχολικό και βαρύ από ποτέ, είναι ο τόπος. Ο χρόνος είναι απροσδιόρστος και ενισχύει το μυστήριο της ηρωιδας, που ναι μεν δεν είναι μικρή αλλά δεν γνωρίζουμε πόσο μεγάλη είναι όταν μας αφηγείται την ιστορία της. Επίσης πως μας αφηγείται αφού στο τέλος πεθαίνει; Η μήπως όχι. Ακόμα και αν δεν βρήκα στο βιβλίο την κάθαρση που θα ήθελα, τη λύση για να νικήσω τη μελαχολία και το φόβο για τον φόβο, θα κρατήσω το πόσο δυντά ένιωσα ότι ένιωθε η μικρή, το ότι κύλησα μαζί της στο Παρίσι, χαθηκά στις σκέψεις μου και δεν βρήκα ποτε τον δρόμο για το σπίτι. Πιο σπίτι, είχε σπίτι τελικά; Η μικρή Μπιζού βρηκέ τον παιδικό της εαυτό στο κοριτσάκι που ανέλαβε να φροντίζει και λύγισε όταν αυτό έφυγε με τους άψυχους γονείς του. Η μικρή Μπιζου που μεγάλωσε είναι ένα κομμάτι μέσα μας που πολεμάμε να εξαφανίσουμε αλλά υπάρχει. Είναι εκεί όταν περπατάμε μόνοι, όταν καθόμαστε ήσυχοι στο λεωφορείο, όταν κάνουμε τα ψώνια μας και έξω βρέχει. Η μοναξιά δεν είναι υπέροχη αλλά όσο έχουμε τον εαυτό μας δεν είμαστε ποτέ αληθινά μόνοι.
Και τέλος η άρχη της τανίας για εικόνες από ένα πιο όμορφο και ανθρώπινο Παρίσι.

*το βίντεο και εικόνες δεν είναι στην κατοχή μου απλώς τα αναδημοσίευσα


 

Λέσχη Βιβλίων © 2010

Blogger Templates by Splashy Templates